تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/12/08 - 23:40
کد خبر: 462897

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

۱۸۰۰ نفر از استان بوشهر در کنکور دکتری شرکت می‌کنند/ محاکمه دانشجویی که از شهید سلیمانی در پایان‌نامه‌اش تجلیل کرد

۱۸۰۰ نفر از استان بوشهر در کنکور دکتری شرکت می‌کنند/ محاکمه دانشجویی که از شهید سلیمانی در پایان‌نامه‌اش تجلیل کرد

اخباری را که امروز بررسی می کنیم شامل محاکمه دانشجویی که از شهید سلیمانی در پایان‌نامه‌اش تجلیل کردو ۱۸۰۰ نفر از استان بوشهر در کنکور دکتری شرکت می‌کنند و وزارت بهداشت پیگیر مسمومیت‌ دانش‌آموزان است و دیگر موضوعات مرتبط و مسایل روز می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اخباری را که امروز بررسی می کنیم شامل محاکمه دانشجویی که از شهید سلیمانی در پایان‌نامه‌اش تجلیل کردو ۱۸۰۰ نفر از استان بوشهر در کنکور دکتری شرکت می‌کنند و وزارت بهداشت پیگیر مسمومیت‌ دانش‌آموزان است و دیگر موضوعات مرتبط و مسایل روز می باشد.

وزارت بهداشت پیگیر مسمومیت‌ دانش‌آموزان است

وزیر آموزش و پرورش درخصوص مسمومیت‌ برخی دانش‌آموزان طی ماه‌های اخیر اظهار کرد: وزارت بهداشت پیگیر است و نتیجه آن را اعلام خواهد کرد.

 یوسف نوری در حاشیه آئین تجلیل از مددجویان پذیرفته ‌شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تشکر از کمیته امداد و نقش این نهاد در توانمندسازی، به مددجویان پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز این افراد وارد آموزش و پرورش شدند؛(جزئیات بیشتر)

محاکمه دانشجویی که از شهید سلیمانی در پایان‌نامه‌اش تجلیل کرد

 جمعه پیش رو موعد دفاع از پایان نامه‌ای است که پژوهشگر آن به علت تجلیل از شهدای نامدار انقلاب اسلامی مورد برخوردهای ناعادلان‌ ای از سوی دانشجویان و دانشگاه خود قرار گرفته است!

دانشجوی بوشهری دانشگاه استکهلم سوئد پایان‌نامه خود در رشته شیمی محیطی را همراه با ادای احترام به سردار مقاومت شهیدقاسم سلیمانی و سایر شهدای انقلاب نظیر شهید مطهری و آوینی ارائه داد که سبب اعتراضاتی از جانب دانشجویان غربگرای این دانشگاه شد و همچنین مدیریت گروه مربوطه خبر از تشکیل جلسه‌ای در روز چهارشنبه برای تصمیم‌گیری راجع به این موضوع داد!(جزئیات بیشتر)

۱۸۰۰ نفر از استان بوشهر در کنکور دکتری شرکت می‌کنند

 محمود افشاری اظهار داشت: آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های امتحانی بوشهر و برازجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرکت ۹ هزار و ۳۹۶ داوطلب از استان بوشهر در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری خاطرنشان کرد: آزمون دکتری روز پنجشنبه هفته جاری و کنکور کارشناسی ارشد روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

اعلام شرایط ثبت نام استعدادهای درخشان در کنکور ارشد گروه پزشکی

مهلت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ از ۶ اسفند آغاز شده است و تا ۹ اسفند ادامه دارد.

تمامی داوطلبانی که طبق اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی بار اول موفق به ثبت نام نشدند و یا نیاز به تصحیح اطلاعات یا مدارک خود دارند، می‌توانند در این مدت از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

داوطلبانی که پرداخت موفق هزینه ثبت نام را داشته اند، در این مدت می‌توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل بقیه مراحل اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

شرایط شرکت و دایره مشمولان آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش

 آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۲۸ هزار آموزگار دوره ابتدایی قرار است در روز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شود؛ طبق اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، شرایط شرکت در آزمون استخدامی تغییر و تسهیل شده است؛ به این ترتیب علاقه‌مندان بسیاری به حوزه آموزش و پرورش و شغل معلمی می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

 صادق ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری هفته اخیرش جزئیاتی از برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش اعلام کرده است؛ از جمله آنکه آزمون استخدامی بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است؛ این آزمون هشتم اردیبهشت سال آینده یعنی اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. ثبت نام از پایان هفته یعنی نهم یا دهم اسفندماه شروع و مختص جذب آموزگاران ابتدایی است و در مجموع ۲۸ هزار آموزگار دوره ابتدایی، استثنایی، عشایری و مرزی جذب خواهند شد.(جزئیات بیشتر)

پرداخت حق التدریس اعضای هیات علمی و خرید مرخصی تا پایان هفته

 با پیگیری های هیأت رییسه دانشگاه، مبلغ چهار میلیارد تومان حق التدریس پردیس اعضای هیات علمی تأمین اعتبار شد و دستور پرداخت آن صادر شد.(جزئیات بیشتر)

امروز کارت آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری توزیع می‌شود

کارت ورود به جلسه دو آزمون دکتری متمرکز و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه می‌توانند نواقص اطلاعات کارت را اصلاح کنند.

کارت ورود به جلسه دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ امروز دوشنبه هشتم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

شرایط دریافت ارز دانشجویی

 مسعود توکلی مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران گفت: شرایط دریافت ارز دانشجویی در سامانه «سجاد» برای وزارت علوم و سامانه «موحد» برای وزارت بهداشت به‌طور کامل و با جزئیات ذکر شده است.

مدارک دانشجویان در این سامانه‌ها بارگذاری می‌شود و بعد از این که تأیید شد، این دو وزارت‌خانه در سامانه مرکز مبادله ارز و طلا تأییدیه را صادر می‌کنند و در ادامه برای متقاضیان پیامک صادر می‌شود و بعد از آن دانشجویان می‌توانند به کارگزار مرکز مبادله یعنی بانک ملی مراجعه و ارز دریافت کنند.(جزئیات بیشتر)

وضعیت نگران کننده دانشجویان از نظر سلامت روحی و جسمانی

رئیس دانشگاه تهران وضعیت سلامتی دانشجویان از جنبه های روحی، سلامت جسمانی را نگران کننده توصیف کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد سلامت روانی، سلامت بهداشتی و جسمانی در جامعه بشری و به ویژه در فضای محیط دانشگاه و دانشجویی مناسب نیست و این وضعیت در بین دانشجویان یک وضعیت نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد بر ضرورت توجه به پیشگیری از بروز مشکلات روانی، سلامتی و ارتقاء سلامت در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در این شرایط است که دانشجویان سر زنده و پویا خواهیم داشت و اگر هم با مشکلاتی مواجه باشند هم فکری و هم اندیشی برای رفع این عوارض و مشکلات احتمالی آن شکر بگیرد.(جزئیات بیشتر)

دستورالعمل دانشجویان سرآمد تدوین می شود

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در اختتامیه جشنواره ملی سلامت ویژه دانشجویان سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سال گذشته دستورالعمل پایه‌های تشویقی ویژه اساتید تصویب شد و این دستورالعمل برای یاوران علمی (کارکنان دانشگاه‌ها) نیز در دست اقدام است. همچنین قرار است سازمان امور دانشجویان دستورالعمل دانشجویان سرآمد را تدوین کند.(جزئیات بیشتر)

صدور مجوز فعالیت ۲۶ مرکز رشد دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم

دکتر مجید مشکینی گفت: در راستای حمایت و با توجه به ارزیابی و سطح بندی صورت گرفته برای مراکز رشد دانشگاه و تایید شورای سیاستگذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه، مجوز فعالیت ۲۶ مرکز رشد دیگر از سوی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری صادر شد.

وی افزود: با توجه به اخذ مجوز فعالیت ۲۴ مرکز رشد در سال قبل، در حال حاضر ۵۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند.(جزئیات بیشتر)

۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند

سید احمد فاضل زاده حقیقی رئیس موسسه ISC گفت: ۱۰ دانشگاه برتر حاضر در این رتبه­ بندی از کشورهای عربستان، مالزی، مصر، ایران، قطر و پاکستان هستند که کشور عربستان با ۴ دانشگاه، ایران با ۲ دانشگاه و بقیه کشورها هر کدام با ۱ دانشگاه در میان ده دانشگاه برتر جهان اسلام قرار گرفتند.

رئیس موسسه ISC گفت: به دلیل اینکه بسیاری از دانشگاه های کشورهای اسلامی در رتبه بندی‌های جهانی حضور ندارند رتبه‌بندی دانشگاه ‌های جهان اسلام می تواند علاوه بر مشخص کردن جایگاه هر دانشگاه در بین کشورهای اسلامی با نشان دادن نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها براساس هر معیار، اساس هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری دانشگاه‌ها قرار گیرد.(جزئیات بیشتر)

روایت برگزاری یک آزمون و گلایه‌ داوطلبان؛ با آرامش فقط به ۱۱ اسفند فکر کنید

از تابستان ۱۴۰۱ که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام شد و داوطلبان متوجه شدند که آزمون در اسفندماه امسال برگزار می‌شود، موج گلایه‌ها نسبت به زمان برگزاری آزمون آغاز شد.

برخی حتی کمپین‌هایی تشکیل دادند و خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون شدند.

* چرا گلایه؟

اما گلایه‌مندی این داوطلبان به چه دلیل بود و چرا خواستار تعویق زمان آزمون بودند؟

برای پاسخ به این سوال با یکی از این داوطلبان معترض به زمان برگزاری آزمون گفت‌وگو کردیم، وی گفت: امسال سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد را بدون هیچگونه اطلاع رسانی به موقع سه ماه جلوتر اعلام کرده است، در حالیکه هر سال این آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد اما امسال در یک تصمیم ناگهانی قرار شد آزمون در اسفندماه برگزار شود.(جزئیات بیشتر)

کفعمی: ظرفیت اعزام دانشجویان بسیجی به مناطق عملیاتی جنوب ۳ برابر افزایش یافت

محمدحسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره راهیان نور دانشجویی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم امسال بتوانیم صد هزار دانشجو را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم که این میزان ظرفیت برای اعزام نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

وی هدف از بازدید دانشجویان ازمناطق راهیان نور جنوب را آشنایی نسل جوان دانشجو با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: هماهنگی‌هایی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری و حمایت سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهی محترم کل سپاه پاسداران در خصوص این اقدام صورت گرفته تا شاهد اقدامات خوبی در اجرا و اعزام دانشجویان باشیم.(جزئیات بیشتر)

کارت آزمون کارشناسی ارشد منتشر شد+جزییات

 کارت ورود به جلسه آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

داوطلبان هر یک از کدرشته های امتحانی لازم است به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند. محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به شهرستان درج شده در بند ۳۶ تقاضانامه ثبت نامی آنان به شرح جدول مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش است.(جزئیات بیشتر)

واکنش به شایعات درباره پشت پرده مسمومیت دانش آموزان

 ادامه‌دار شدن مصمومیت‌های دانش‌آموزان که از ۳ ماه گذشته درقم شروع و گستره آن به شهرهای دیگر نظیر شیراز و بروجرد رسید باعث نگرانی جامعه به ویژه اولیای دانش ‎آموزان شده است.

باوجود پیگیری‌هایی‌مسئولان هنوز پشت پرده این ماجرا مشخص نشده است. در صورتی که باید اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد و دستگاه‌های امنیتی به صورت وی‍ژه این مساله را پیگیری کنند.

برخی نیز معتقدند که این ماجرا نوعی عملیات تروریستی محسوب می‌شود یا انگیزه‌های شخصی پشت ماجراست. در حالیکه فاطمه مقصودی نظر دیگری دارد معتقد است هنوز علت این ماجرا مشخص نشده است.(جزئیات بیشتر)

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top